# Minimumuurloon naar € 14,71

- Link: https://www.gsaccountants.nl/minimumuurloon-naar-e-1471/
- Published: 2025-10-09T04:00:00+00:00

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks
gewijzigd. Per 1 januari 2026 bedraagt het minimumuurloon voor iemand van 21 jaar
of ouder € 14,71. Voor mensen die jonger zijn dan 21 jaar gelden van het wettelijk
minimumuurloon afgeleide bedragen.

  |

Leeftijd

  |

**Staffeling **

  |

**Per uur **

  |  
   |

 21 jaar en ouder

  |

 100,0% 

  |

 € 14,71 

  |  
 |

 20 jaar

  |

 80,0% 

  |

 € 11,77 

  |  
 |

 19 jaar

  |

 60,0% 

  |

 € 8,83 

  |  
 |

 18 jaar

  |

 50,0% 

  |

 € 7,36 

  |  
 |

 17 jaar

  |

 39,5% 

  |

 € 5,81 

  |  
 |

 16 jaar

  |

 34,5% 

  |

 € 5,07 

  |  
 |

 15 jaar

  |

 30,0% 

  |

 € 4,41 

  |

Voor werknemers die werkzaam zijn op basis van een arbeidsovereenkomst in de beroepsbegeleidende
leerweg (bbl), gelden in de leeftijd van 18 tot en met 20 jaar afwijkende bedragen.

  |

** Leeftijd **

  |

** Staffeling **

  |

** Per uur **

  |  
   |

 20 jaar

  |

 61,5% 

  |

 € 9,05 

  |  
 |

 19 jaar

  |

 52,5% 

  |

 € 7,72 

  |  
 |

 18 jaar

  |

 45,5% 

  |

 € 6,69 

  |

Het referentiemaandloon bedraagt per 1 juli 2025 bruto € 2.294,40.

Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | besluit | 2025-0000213859
| 30-09-2025
